15 Ocak 2011 Cumartesi

Kütük Pasta :)






İlk denemeye göre başarılı başarılı :P

Evde fazlaca süt olunca dur bir pasta muhallebisi yapayım da yarın öbürgünde kekini alır yada yaparım olmadı kuplara koyarım dedim.. iki gün önce muhallebiyi yaptım dolaba attım dün uzun zamandır kütük pasta yapmak istediğimi hatırladım şok diyettede olsam yapayım komşulara pay ederim dedim .. rulo pasta kekini yaptım .. tarifler :

muhallebi:
3 su bardağı süt,
4 yemek kaşığı un,
1 yemek kaşığı mısır nişastası,
bir yumurta,
4 yemek kaşığı toz şeker,
1 paket vanilin
3 yemek kaşığı kakao.

hepsini bilendırda iyice çırp kısık ateşte sürekli karıştırarak kaynayana kadar karıştır.. topaklanmasına müsaade etme..
kaynadıktan sonra ocaktan al ve blendırda 3-5 dakika daha çırp soğuyana kadar beklet.. soğuduktan sonra kıvama göre yarım su bardağı süt ve 1 paket çikolatalı krem şantiyi muhallebinin içine ilave et ve blendırda iyice çırp eğer çok koyuysa biraz daha süt ilave edilebilir..

keki :

4 yumurta,
4 çorba kaşığı un,
1 paket kabartmatozu,
4 çorba kaşığı şeker,

4 yumurtanın sarısını ayrı kaba beyazını ayrı kaba ayırıyoruz..
önce yumurta sarılarını, şekerle iyice blendırda çırpıyoruz..
yumurta beyazlarınıda tek başına köpürene kadar iyice çırptıktan sonra yavaş yavaş yumurta sarılı karışıma ilave ediyoruz..
küçük ayrı bir kasede un ve kabartmatozunu karıştırıp yumurtalı karışımlara yine yavaş yvaş katıyoruz.. hepsini karıştırıp yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye döküyoruz ve önceden 170 derecede ısıtılmış fırına verip pembeleşip kabarıncaya kadar pişiriyoruz.. çıkarıp sıcakkken rulo yapıp nemli bir bezle örtüyoruz ki düz olarak sertleşmesin ve yağlı kağıttan kolayca ayrılsın .
5-10 dakika dinlenmiş keki kağıttan ayırıp içerisine bol bol muhallebiden yayıp rulo şeklinde katlayın kalan muhallebiyide üzerine yedirip buzdolabında bir gece bekletin.. en son servis yapmadan önce pastayı ortadan değilde bir tarafı daha kısa kalıcak şekilde kesip diğer gövdeye birleştirin yani kütük şekli ver
n.. daha sonra bir paket çikolatalı krem şantiyi yarım su bardağı sütle karıştırıp çırpıp koyu bir krema hazırlayın bunu pastanızın üzerine her yerine gelicek şekilde yayıp çatalla çizgiler çizin.. aslında daha farklılıklarda yapabilirsiniz ben hiç bir tarife bağlı kalmadım tamamen kendi kafamdan yaptım mesela keki muzlu rulo pastamın tarifinden, muhallebisi muhallebili kadayıfımın tarifinden sadece kakao ekledim ve çikolatalı krem şanti.. Lezzetinin bu kadar güzel olacağını tahmin etmedim eğer diyette olmasaydım bu pasta bana yetmezdi :) malesef sadece incecik bir dilim yiyebildim ve bunuda yakmak için 1 saat aerobik yaptım.. ama mutluyum neden mi dirayetli olduğum için pastanın yarısını görümceme diğer yarısını komşulara az birazda evdekilere yedirdim her kes bayıldı deneyin mutlaka ...

Hiç yorum yok: