20 Kasım 2009 Cuma

eşime ördüğüm hırka





her gören bayıldı hırkaya umarım sizde beyenirsiniz ...nakonun iplerini kullandım tüylenmeyen ince ince dört beş katlı olan iplerden,5 numara şiş kullandım.. iplerin numarasını almak hiç aklıma gelmedi.. üç renk ip var koyu kahve açık kahve ve krem..yakasını sonradan imlek çıkarıp ördüm tam ortada katlama yerinden bir sıra ters yani araşo ördüm ve orada koyu renk ipe başladım.. ikiye katlayıp diktim.. o yüzden yakasındaki kat yeri nokta nokta oldu..eşim beni kırmadı modellik etti

zeytin yağlı enginar


zeytin yağlı enginar ....
en bayıldığım yemek :D enginarı sevmiyorum yemem diyenlerin bile seve seve yediği tarifimi kısaca anlatayım size..
malzeme:
istenilen sayıda enginar ( benim ki 4 adet ),yarım limon,3 çorba kaşığı zeytinyağı,enginarların içlerine 3-4 tane gelicek şekilde iç bakla.. (bir avuç yeterli)bir adet havuç,yarım çay bardağı yıkanmış pirinç.. tuz..
yapılışı:
ben hazır soyulmuş enginar aldım, suyundan çıkarır çıkarmaz çeşmede iyice yıkayıp bekletmeden yarım limonu üzerlerine sıkıp kabuğuylada her yerini iyice ovdum.. tencereye iki yemek kaşığı zeytinyağı döküp enginarları dizdim üzerlerine küp küp doğranmış havuç, iç bakla taneleri ve pirinç koyduktan sonra iki yemek kaşığı yağı ve br çay kaşığı tuz üzerlerine gezdirdim ve yarım çay bardağı su koyup kızık ateşte yaklaşık yarım saat pişirdim..eşim ilk zamanlarda kesinlikle ağzıma sürmem derdi o yemiyor diye bende böyle faydalı ve bir okadar da lezzetli bir yemekten vazgeçemezdim.. yapmaya devam ettim ve bir gün oda tadına baktı .. tadına baktığını ziyan olmasın bitiriyim dedi ( beğenmediği şeyi asla ziyan olmasın diye yemez) :)) sonra pazara çıktığımızda bana yine enginar aldırdı ben sırf beğendiğini söyletmek için almıcam canım istemiyor falan dedim ama yok faydalı madem yiyin Kayra da yiyo.. böyle şeyler yiyin kem küm demeye başladı .. bende sen yemiyosun sana ayrı yemek yapıyorum hiç halim yok valla boşver dedim.. yok tamam yerim dedi.. adam bir değil iki birden yiyor.. aynı şekilde arkadaşımda bende ilk yemişti o gün bugündür her hafta mutlaka enginar alıyorum diyor.. tarifi benden denemesi sizden ... afiyet olsun...

muhallebili kadayıf


Öncelikle fotoğrafın kusuruna bakmayın makinem bozuldu webcamla çekmek zorunda kaldım.. Yeni makina aldım fakat daha gelmedi gelince ilk işim yenisini çekip şu resmi yok etmek :))
Neyse dün misafirlerime muhallebili kadayıf yaptım ve çok beğenildi geçen komşuma vermiştim tarifi oda yaptı harika bir tatlı yiyipte beğenmeyen yok tarif isteyip duruyorlar bende buraya yazmak istedim buradan alsın arkadaşlarımda ..mutlaka denemelisiniz..
malzemeler:
300 gr kavrulmamış beyaz kadayıf,
6 yemek kaşığı toz şeker
5 yemek kaşığı tereyağı
1,5 su bardağı doğranmış ceviz yada fındık
Hazırlanması:

Kadayıfı 1-2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun. Dondurucudan alıp kolayca kırarak tencereye koyun.
İçine yağı, şekeri lave edip orta ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi yada fındığı ekleyin. Ateşten alıp soğutun.
Muhallebi Malzemeleri:

1kg süt
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 türk kahvesi fincanı toz şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 küçük paket (süt paketinde) krema yada krem şanti.

Hazırlanması:

Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da serin. Ben mulallebisini biraz fazlaca yaptığımdan tepsi haricinde kuplarada koydum..Yalnız size bir öneri eğer tatlıyı akşamdan yapıcaksanız muhallebi ve kadayıfı ayrı ayrı olarak buz dolabına koyun hazırlanan tatlının kıtırlığı sabaha kadar kalmıyor çünkü mulalebi kadayıfı yumuşatıyor.. o yüzden muhallebisini buz dolabına koyun kadayıf hava alıcak şekilde dışarıdada kalsa olur misafirleriniz gelmeden 1 saat önce tepsiye yayıp buzdolabında bekletin yeterli...

kırmızı elma toplarım




malzemeler:5-6 adet orta boy elma,kızamık şekeri (lahusa şekeri)bir su bardağından 2 parmak daha az şeker,yarım su bardağı su..yarım su bardağı dövülmüş ceviz,bir çay kaşığı tarçın,kaymak.yapılışı:Elmaların kabuklarını güzelce soyun, içlerini yani yekirdek ve sap kısımlarını elmaları kırıp bölmeden nazikçe çıkarın..tencereye düzgünce oturtup üzerine şekeri gezdirin. Kızamık şekerinide elmaların üzerine serpeleyip ( taş halindeyse kırıp elmaların içinede dışınada gelicek şekilde koyun) suyunu ilave edin.. 15' dakika kadar kısık ateşte pişirin üzerine tarçın serpin ve servis tabağına alın içlerine çekilmiş ceviz ve soğuduktan sonra üzerine kaymak ilave edip servis yapın ..

3 Nisan 2009 Cuma

oğluma ördüğüm süveter











üzümlü kek




MALZEME :

3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
yarım su bardağı eritilmiş margarin (5-6 dakika soğutun)
1 paket kabartmatozu
3 su bardağı un
yarım su bardağı kuru üzüm
kakao

YAPILIŞI:

Kakao hariç bütün malzemeleri çırpın, yağlanmış kek kalıbına önce yarısını dökün geri kalan
kek hamuruna kakaoyu ilave edip iyice çırpın ve bu karışımıda diğer karışımın üzerine dökün ...önceden ısıtılmış 170 derecede ki fırında yaklaşık 40' dakika pişirin. Fırını kapadıktan sonra keki fırında beş dakika dinlendirin..AFİYET OLSUN!


cevizli lokum


Bunlar bizim köye has cevizli lokumlar...Bizim orda her kına gecesinin sonuna doğru bunlardan dağıtılır artık bir gelenek haline gelmiştir...Bizim köyün haricinde de hiç bir yerde ne yedim nede gördüm...annem çok güzel yapıyor ama istediğim herzaman annem yanımda olamadığı için bende öğrendim ...burada ilk defa yiyenler bayılıyor lokumlara ve tekrar yapmamı istiyorlar
Neyse yapmak isteyenler için tarifini veriyim...çok basit ve çok lezzetli!

* 5-6 su bardağı un
* 1 su bardağından biraz daha az süt
* 1,5 su bardağı sıcak su
* 1 paket yaş maya
* tuz
* 2 su bardağı dövülmüş cevi
* lokum kokusu ( aktardaki adı bu ve biraz tarçınımsı kokuyor )

YAPILIŞI

Mayayı elin dayanıcağı sıcaklıktaki suda eritiyorsunuz (bir çorba kaşığı toz şeker atarsanız hamur daha çabuk kabarır) üzerine unu, sütü tuzu da koyup iyice yoğuruyorsunuz hamur ekmek hamuru gibi yumuşak olucak. yaklaşık 1 saat mayalanmaya bıraktıktan sonra hamurun yarısını alıp sıvı yağla yağlanmış masa yada tezgahın üstünde hamurun üzerinede yağ döküp (biz zeytin yağı tercih ediyoruza ama farklı sıvı yağlarlada olur) elimizle yaydırıp incelticez, Bol yağla iyice incelttiğimiz hamura lokum kokusu serpip üzerinede cevizleri serpicez ve rulo halinde kıvırıp kesicez (tepside kabarma payınıda göz önünde bulundurarak kesin) ve tepsiye çok bitiştirmeden dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün isteğe bağlı susam yada çörek otuda koyabilirsiniz. tepsinin üzerini lokumlara deymicek şekilde bir şeyle kapatın ve 1 saat daha kabarması için bekletin. daha sonra 180 derecedeki fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirin . piştikten sonra kapalı fırında 5 dakika dinlendirdikten sonra çıkarıp üzerini hafif ıslatın ve örtün 5 dakikada böyle beklettikten sonra servise hazır...AFİYET OLSUN !

un kurabiyelerim



1 paket margarin ( bu arada ben size tarifin aslını veriyorum ama benim gibide yapabilirsiniz ben margarini yarıya böldüm, diğer yarısıylada üstteki tuzlu kurabiyeleri yaptım , eee böyle olunca malzemeleri ona göre ayarlayacaksınız)
1 bardak nişasta
1 bardak pudra şekeri
1 kahve fincanı sıvı yağ
alabildiği kadar un...
hepsini yoğur önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişir..
AFİYET OLSUN!








1 paket margarin
1 yumurta sarısı beyazı karışık (üzerine biraz ayır sürmek için)
3 çorba kaşığı sirke
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
alabildiği kadar un yoğurup önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 25-30 dakika pişir :)
AFİYET OLSUN!



mıhlama

1 ya da 2 kişilik
1 cup=250 ml. lik su bardağı
1 tatlı kaşığı tereyağı
1/4 su bardağı mısır unu
4-5 parça Trabzon tel peyniri
1/2 bardak su
Tarif:
Bakır bir sahana tereyağını koyun ve orta ateşte yakmadan kızdırın.
Mısır ununu ekleyip karıştırın. Yakmadan biraz kavurun.
Arkasından küçük küçük parçalara böldüğünüz özel mıhlama peyniri ekleyin.
En son olarak suyu ekleyin ve muhallebi kıvamına gelene kadar 5 dakika karıştırarak pişirin. Arzu ederseniz tuz ve karabiberle tatlandırın.
Hemen servis yapın.

ahşap boyama çay kutum




bir kaç lezzet



















haftasonu arşivim :) lll (köfteli bezelye,piyaz, künefe)
Yine eşimin isteğiyle kahvaltıda peynirli gözleme var bana kalsa rejimdeyim!
Bu yemeyin tarifini arkadaşım mutfaksaatim blogcudan aldı..Onada dediğim gibi harika bir yemek oldu yalnız ben hazır köfte harcı yerine köfteleri kendim yaptım ve hafif mısır ununda yuvarladım...
Menümde ki salataya gelince PİYAZZZ! köfteye en çok bu yakışır..
son olarak tatlı ve yine eşimin müthiş istek ve baskılarıylaa KÜNEFE.....
Tarifini daha önce yayınlamıştım egrçi bu sefer yaptığımı pek kızartamadım ama yine de çok lezzetli şiddetle tavsiye edrim
AFİYET OLSUN...

mavi bebek şalı







annem bunu bana hamileyken örmüş , mavi olmasının nedeni hamileliği erkeğe benziyormuş
yani kilo almamış ve karnı yuvarlak değilmişşşş, bu yüzden erkek olucağım kesin mişşş...
böylelikle herşeyim mavi olmuşş
amaaaaaaaaa sürprizzz bir kız çocuğu hayaliyle yanıp tutuşan babama büyük sürpriz İŞTE BENNNN
babam ermiş muradınaaa siz alın örneği örün çocuklarınızaa






ahşap boyama kutum