20 Kasım 2009 Cuma

muhallebili kadayıf


Öncelikle fotoğrafın kusuruna bakmayın makinem bozuldu webcamla çekmek zorunda kaldım.. Yeni makina aldım fakat daha gelmedi gelince ilk işim yenisini çekip şu resmi yok etmek :))
Neyse dün misafirlerime muhallebili kadayıf yaptım ve çok beğenildi geçen komşuma vermiştim tarifi oda yaptı harika bir tatlı yiyipte beğenmeyen yok tarif isteyip duruyorlar bende buraya yazmak istedim buradan alsın arkadaşlarımda ..mutlaka denemelisiniz..
malzemeler:
300 gr kavrulmamış beyaz kadayıf,
6 yemek kaşığı toz şeker
5 yemek kaşığı tereyağı
1,5 su bardağı doğranmış ceviz yada fındık
Hazırlanması:

Kadayıfı 1-2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun. Dondurucudan alıp kolayca kırarak tencereye koyun.
İçine yağı, şekeri lave edip orta ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi yada fındığı ekleyin. Ateşten alıp soğutun.
Muhallebi Malzemeleri:

1kg süt
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 türk kahvesi fincanı toz şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 küçük paket (süt paketinde) krema yada krem şanti.

Hazırlanması:

Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da serin. Ben mulallebisini biraz fazlaca yaptığımdan tepsi haricinde kuplarada koydum..Yalnız size bir öneri eğer tatlıyı akşamdan yapıcaksanız muhallebi ve kadayıfı ayrı ayrı olarak buz dolabına koyun hazırlanan tatlının kıtırlığı sabaha kadar kalmıyor çünkü mulalebi kadayıfı yumuşatıyor.. o yüzden muhallebisini buz dolabına koyun kadayıf hava alıcak şekilde dışarıdada kalsa olur misafirleriniz gelmeden 1 saat önce tepsiye yayıp buzdolabında bekletin yeterli...

Hiç yorum yok: