20 Kasım 2009 Cuma

zeytin yağlı enginar


zeytin yağlı enginar ....
en bayıldığım yemek :D enginarı sevmiyorum yemem diyenlerin bile seve seve yediği tarifimi kısaca anlatayım size..
malzeme:
istenilen sayıda enginar ( benim ki 4 adet ),yarım limon,3 çorba kaşığı zeytinyağı,enginarların içlerine 3-4 tane gelicek şekilde iç bakla.. (bir avuç yeterli)bir adet havuç,yarım çay bardağı yıkanmış pirinç.. tuz..
yapılışı:
ben hazır soyulmuş enginar aldım, suyundan çıkarır çıkarmaz çeşmede iyice yıkayıp bekletmeden yarım limonu üzerlerine sıkıp kabuğuylada her yerini iyice ovdum.. tencereye iki yemek kaşığı zeytinyağı döküp enginarları dizdim üzerlerine küp küp doğranmış havuç, iç bakla taneleri ve pirinç koyduktan sonra iki yemek kaşığı yağı ve br çay kaşığı tuz üzerlerine gezdirdim ve yarım çay bardağı su koyup kızık ateşte yaklaşık yarım saat pişirdim..eşim ilk zamanlarda kesinlikle ağzıma sürmem derdi o yemiyor diye bende böyle faydalı ve bir okadar da lezzetli bir yemekten vazgeçemezdim.. yapmaya devam ettim ve bir gün oda tadına baktı .. tadına baktığını ziyan olmasın bitiriyim dedi ( beğenmediği şeyi asla ziyan olmasın diye yemez) :)) sonra pazara çıktığımızda bana yine enginar aldırdı ben sırf beğendiğini söyletmek için almıcam canım istemiyor falan dedim ama yok faydalı madem yiyin Kayra da yiyo.. böyle şeyler yiyin kem küm demeye başladı .. bende sen yemiyosun sana ayrı yemek yapıyorum hiç halim yok valla boşver dedim.. yok tamam yerim dedi.. adam bir değil iki birden yiyor.. aynı şekilde arkadaşımda bende ilk yemişti o gün bugündür her hafta mutlaka enginar alıyorum diyor.. tarifi benden denemesi sizden ... afiyet olsun...

Hiç yorum yok: